Word IT-superheld met één klik!

Ondersteuning bij groeipijn: Transformeer uw bedrijf met begeleide verandering.

Help me!

De afgelopen jaren heb ik klanten mogen voorzien van ondersteuning en advies in mijn rol als consultant. Ik kwam erachter dat het hierbij niet alleen gaat om het inzichtelijk maken van hun werkprocessen maar ook zeker het uitdenken ervan. In eerste instantie was ik verrast: “Maar je weet toch wel hoe het bij jullie werkt?”. In de loop van de tijd kwam ik erachter dat het een uitdaging blijkt te zijn om het overzicht te bewaren wanneer je hard groeit en als ondernemer niet meer zelf alle touwtjes in handen kan houden. Teams worden groter, er worden managers aangenomen (of juist niet) en vervolgens heb je het gevoel dat er tig tools zijn die je denkt nodig te hebben.

Voor je het weet zijn er allerlei mensen bij betrokken met ingewikkelde titels zoals “VP of X”, “Chief of Y” of “Solution and Sales Consultant”. Wanneer jij, de ondernemer of manager, dan bij ons terecht komt is het de kunst om uit te zoeken wat het onderliggende probleem is dat getackeld moet worden. Het vooronderzoek is namelijk al gedaan en de verwachting is dat wij een magische oplossing hebben: “Help me”.

Je krijgt dan best wat interessante petten toegeworpen zoals natuurlijk software guru, change manager, soms zelfs bijna bedrijfspsycholoog maar ook de externe zondebok. Het is immers onze schuld dat een team over moet gaan van het oude vertrouwde Excellijstje naar een hippe tool met kleurtjes en rare knoppen (nieuw = eng!). Daarnaast wekt verandering trouwens altijd weerstand op.

De ervaring leert dat wanneer de klant niet zelf ook de verantwoordelijkheid houdt voor het implementeren van zo’n verandering, dat de adoptie achter blijft en het risico stijgt om te falen. Tegelijk blijkt dat 70% van de CRM implementaties die zelfstandig worden uitgevoerd te falen!

Wat is dan de oplossing?

Monday gaf mij het inzicht. Biedt begeleiding, maar zorg ervoor dat de klant de held is. Dat bedrijven groeipijn ervaren is niet uniek. Sterker nog, groeipijn is iets goeds. Volgens BANT, ontwikkeld in de jaren ’50 door IBM, moet er urgentie zijn om verandering te weeg te brengen. Doordat er urgentie aanwezig is, is er ruimte om vooruit te kijken en wordt er een stoel gereserveerd voor ‘verandering’. En dan komen wij om de hoek kijken.

Het is ons doel om de groeipijn, het ongemak, het probleem bovenwater te krijgen. Niet alleen voor de implementatie, maar zeker ook tijdens. Door dat te doen creëren we focus en kunnen we samen aan de brug gaan bouwen naar de betere werkomgeving.

“Zo kan het ook.”

Wij zijn de spreekwoordelijke brug die kan helpen om van het pijnlijke A naar het betere B te wandelen. Daarnaast is het belangrijk om een band te scheppen en werken we op basis van vertrouwen en op gelijke voet. Jij wil immers niet dat de brug halverwege instort en wij willen niet dat je boos met een nat pak de brug vervloekt. Maar uiteindelijk ben jij degene die het bedrijf naar de andere kant leidt en het probleem oplost.

Klaar om de held te worden?

Meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken
hoe wij jouw organisatie kunnen helpen

Hartelijk dank voor je bericht!
Wij nemen zo spoedig mogelijk contact op.
Oeps er ging iets mis. Probeer het opnieuw.

ó
f probeer monday.com 14 dagen gratis uit!